Tuesday, May 20, 2008

Romania 2

o alta chestie de care sunt absolut ingrozita e fenomenul emo, sau fenomenul sinuciderii ... de ce tinerii isi iau viata? ce au in cap? stiu ca au fost multe cazuri ... dar nu am stat sa caut sa aflu... am vazut intamplator un caz acum cateva luni la tv... o tipa Andreea, parca... avea 15 ani si s-a aruncat de pe bloc... am ramas socata... a lasat o scrisoare lunga, prin care a explicat de ce a facut asta, si-a luat ramas bun de la prieteni... eu, sincer, nu inteleg ce cred copiii astia despre viata si moarte? ca e un joc?! cum sa zici: "asculta melodia x si o sa intelegi de ce am facut asta" ? asta inseamna ca din cauza melodiei s-a sinucis, nu? sa pun smile-uri in scrisoare... inimioare... o fi un joc mai special... cine stie

Dupa ea au mai urmat multi... sunt sigura... s-au luat dupa ea... au zis ca fac ceva exceptional, ca pot schimba lumea... vor sa iasa in evidenta cumva? dar la ce folos? daca tot mori...

Acum cateva zile s-a mai sinucis o copila, de 12 ani... nu imi sta in fire sa critic persoanele, dar la 12 ani sa fi avut 3 prieteni... e destul de grav. Sa dai mass pe messenger prin care sa-ti iei adio? dupa exemplu ei s-au mai sinucis inca 2-3 copii... mi se pare incredibiiil ... sunt curioasa ce este in capul lor... ei nu se gandesc la parinti? la prieteni? la durerea parintilor stiind ca copilul lor va ajunge in Iad? parintii nu se pot ruga pt el, nu pot face pomeni... ( asta stiu de la mama, i-a povestit un preot) ... sinucigasii nu au voie sa fie inmormantati normal, tre sa fie inmormantati la marginea cimitirului...

Mi-e frica sa ma gandesc la ce o sa fie peste cativa ani... unde o sa ajungem?
Mi-e frica sa ma gandesc cum o sa fie copilul meu...
Copila la 12 ani insarcinata, care isi taie venele, sau care fumeaza, se drogheaza... e uimitor... a inceput sa fie o generatie intre mine si cei de 14 ani... daca noi nu mai gandim la fel ce sa mai zic de adulti? parca ar fi un deceniu sau doi intre cei de 18 ani si cei de 14... asta cred...

Toti pustanii care se drogheaza, beau, fumeaza, se mutileaza sau se sinucid dau vina pe parinti... dar eu nu cred, nu cred ca e doar vina parintilor... sunt atatia copii care au parinti betivi si ei sunt premianti si cuminti...

E viata ta, nu a parintilor tai, daca nu iti convine pleaca de acasa, dar nu te refugia in alte prostii... ca tie iti faci rau... nu te razbuni pe ei, ci pe tine...

Eu una nu mi-as lua viata... nu as putea... in primul rand pt ca Dzeu mi-a dat viata si el hotaraste cand sa mi-o ia, in al doilea rand pt mama, numai cand ma gandesc cum ar reactiona ma apuca groaza... si in al treilea rand pt mine... pt ca am doar o viata, si trebuie traita, buna, rea... asta e... nimic nu e usor... asta nu inseamna ca tre sa renunti...

Ce probleme poti avea la 12 ani? Ce probleme grave?
Ma uitam la tv si era un copil de 8 ani care calca, spala, facea mancare, facea piata si avea grija si de bunica lui bolnava... si era premiant... el ce sa mai zica? eu cred ca astea sunt adevaratele probleme...

eu la 12 ani nu stiam ce inseamna multe... nu stiam cu ce se mananca viata... eram copil prost, ar spune cei de acum... ei la 12 ani vorbesc de sex, de droguri, se machiaza strident... vorbesc urat, unii chiar omoara, ca asa vad la tv... la 18 oare ce o sa faca?

se pierde frumusetea lucrurilor oare? oare ei stiu ce inseamna fluturi in stomac? stiu senzatia primul sarut? primei iubiri? oare stiu ce inseamna sa te faci rosu ca racul in fata persoanei iubite?
eu cred ca nu... daca la 12 ani ai ajuns sa iti pui problema ca mai esti virgin/a e grav... citesc in reviste la scoala, fetitze de 12 ani care intreaba daca pot ramane insarcinate daca doar au mimat actul sexual, amandoi avand pantaloni... ei nici nu stiu cu ce se mananca, stiu doar ca trebuie sa o faca... pt ca toti o fac... si tre sa fie in pas cu moda... baiat la 14 ani care isi pune problema daca e gay pt ca nu a avut prietena... el nu simte asta, doar ca asta i-au zis cei din jur, ca e gay... si el incepe sa creada...

eu nu vreau un copil asa... mai e mult pana atunci, stiu... tocmai de aia imi este frica... pt ca o sa fie din ce in ce mai rau... o sa se accepte casatoriile intre acelasi sexe, adoptia, sexul in public, drogurile... si lui o sa i se para normal...

4 comments:

FunInTheSun said...

cea mai maree prostie cretina tampenie moda EMO ! bleah ! >:P

imi imaginez cum se simte o mama cand vede biletu de adio de la fii`sa sau fii`su ...

hate emo kids ! :-" si forzza steaua ;))

andreea said...

da...
e cel mai cumplit pt parinti sa isi vada copilul mort... inaintea lor...

ma gandesc ca sunt atatia care lupta secunda cu secunda sa traiasca... si ei se omoara...

forzza steaua:D

rina said...

Da-i dracu de copii prosti scapam mai repede de emo si yuhuu nu o sa mai vedem strutzi pe strada.eu una m-am bucurat enorm cand am citit articolul in ziar.

Free said...

Prostie crasa ..asta se vehiculeaza peste tot ..nimeni nu face nimic bun..si atunci cum pot sa mai spuna ceva ?
Hate is easy. To love takes some courage.