Thursday, February 11, 2010

Despre copilarie :)

Ieri imi aminteam cu prietenii mei de copilarie. In gradina din juru blocului era multa zapada, foarte multa. Si ne-am adus aminte de noi, cand eram mici si ne jucam cu zapada. Cand faceam om de zapada... sau cazemata. Doamne ce frumos era... eram doua tabere si ne construiam cazemate. Cred ca de ani de zile nu am mai vazut una. Nici om de zapada nu am mai vazut... In schimb vad copii cu parinti cu sania... fac 2-3 ture si gata.


Am venit acasa si am citit pe blogul lui Bendeac despre copilarie, despre jocurile copilariei. Are dreptate... cati dintre copii de azi mai au vantai si julituri? moaaa... la noi era concurs... cu cat aveai mai multe cu atat erai mai tare.. aveam coatele si genunchi plini de zgarieturi... :)


As putea sa scriu pagini intregi despre copilaria mea. Despre jocuri. Mai tot timpu ma jucam cu papusile, le faceam haine, case... ieseam in fata blocului sau in gradina si ne puneam pe patura si ne jucam.... de dimineata pana seara...
Ne mai jucam de-a vanzatorii... adunam ambaleaje de pe jos, le puneam o piatra desupra ca sa nu le ia vantu si puneam pretu.

Ne jucam tarile.... Imparteam un cerc in mai multe parti, in functie de cati eram... fiecare isi alegea o tara, dupa cineva zicea o tara, cel cu tara respectiva trebuia sa zica cat mai repede STOP, restu fugeau...

V-ati ascunselea... Jocul asta imi placea cel mai mult... ne strangem super multi si eu cu fetele intram in scari de bloc si faceam schimb de tricouri :)
Coarda. Toata ziua saream coarda. Saream si in casa. Cred ca v-am povestit ca am spart lustra o data :))
Mima. Jocul asta l-am mai jucat si acum ceva timp...

Flori fete si baieti. Alt joc misto :)
Portofelu. Asta era un joc mai mult de baieti. Se jucau cu masinutele si puneau la bataie imaginile de la gumele Turbo.

Dupa a aparut monopoly. A fost zarva mare cu el. Cred ca ne jucam incontinuu. Visam bani, vile si cartiere :))
Uneori faceam desene. Aveam o colectie intreaga de certa colorata. Desena fluturi, copii, case, flori ... :)

Mai era un joc. Castelul. La asta chiar nu ma prea pricepeam. Se facea un castel din pietre. Si cu o mingie trebuia sa loveti pe altu. Nu mai tin minte exact. Tot ce stiu e ca nu prea imi placea
Frunza :)

Ratele si vanatorii...
Tara tara vrem ostasi.
Volei. vara, seara ne jucam volei. Faceam un cerc mare si ii inebuneam pe vecinii cu masini, ca mereu activam alarmele :))
Ne mai jucam la bara. Bara aia de batut covoare. Doamne cate jonglerii faceam :D
X si O ... asta era jocul de aur in pauze :)


Cand au aparut jocurile pe tv, ne jucam Mario.
Cand a aparut calculatorul ne jucam Soliter si Prepelix.
Cand a aparut telefonu ne jucam Snake :)


Cred ca mai sunt multe jocuri. Dar nu imi vin in minte acum.
Am avut noroc ca am prins toate aceste vremuri... Chiar am avut o copilarie fericita, normala.
Am avut si televizor si calculator (mai tarziu) dar niciodata nu am facut abuz. Nu as fi ales niciodata desenele animate in locu unei batai cu apa :)


Ca tot am vorbit de copilarie... mi-a venit in minte melodia Leasa - Diferente. Foarte adevarata :)
Voi de ce jocuri va aminti? :)

3 comments:

Andrei Ghiorghe said...

Buna Andreea, ne cunoastem de mai mult timp, de cand ma chema altfel iar tu m-ai gasit intamplator. Am revenit in blogosfera si m-ar ajuta putin ajutor. Ti-ias ramane indatorat dak ai aminti putin d mine in urmatorul tau post!

Andrei Ghiorghe said...

No problem, potem insa sa facem scimb de link-uri la bloguri recomandate. . . . ?

Andrei said...

Ai uitat de - la malai, omul negru (ora 10 a sosit, omul negru n-a venit), tzomanap, nenea nae doarme in baie, magarusul, 21-a, bidonul, hambur-meci, bambilici...si sunt sigur ca mai erau si altele ca doar aveam imaginatie nu gluma pe atunci. Din pacate ptr copilul de azi pe langa calculator mai apare si lipsa spatiului. Noi jucam toate aceste jocuri in spatele blocului unde erau 2-3 masini in timpul zilei. Acum abia ai loc sa treci ca simplu pieton si daca se aude o minge imediat iese cineva la geam sa vocifereze. Terenurile de fotbal de la scoli au devenit toate cu plata, asa ca un copil nu poate decat sa se refugieze in mediul virtual.